Príbeh novoročenky 2025
Rakúsky pilot formuly 1 Niki Lauda sa v sedemdesiatych rokoch minulého storočia preslávil dvoma titulmi majstra sveta za volantom Ferrari (1975 a 1977), ak neberieme do úvahy takmer fatálnu nehodu na Nürburgringu 1976.
Na našom obrázku je v roku 1973 ešte za volantom vozidla BRM P160. Vozidlo poháňal vidlicový dvanásťvalec s objemom 2 998 cm3 , aj napriek tomu mal tím British Motor Racing masívnu podporu tabakového koncernu Marlboro a v sezóne 1973 zaňho štartovali štyria jazdci, trpel technickými závadami a nedosiahol výraznejšie úspechy, najlepšie 4. miesto v Kanade, J.P. Beltoise. Niki Lauda v nasledujúcej sezóne prešiel k Ferrari, kam ho z BRM nasledoval i Clay Regazzoni a spolu vrátili Taliansku značku na výslnie formuly 1.
Jiří Rameš
Narodený 1954 v Děčíně. Napriek tomu, že nemá výtvarné vzdelanie, už počas štúdií na strednej priemyselnej škole strojárskej začal jeho kresby automobilov zverejňovať najväčší motoristický časopis Svet motorov (1973). Postupom času jeho práce publikovali i ďalšie časopisy, ako Motoristická současnost, Automobil, AutoTip alebo nemecký Fernfahrer Magazin. Jeho obrazy vlastnia mnohí českí i zahraniční automobiloví závodníci, manažéri a firmy (oi. na prianie Emersona Fittipaldiho maľoval jeho majstrovský Lotus 72 JPS). Je taktiež autorom farebného prevedenia špičkových závodných formúl Avia a oficiálneho farebného dizajnu vozidiel Škoda Motorsport, ktoré továrenský tím používal do konca osemdesiatych rokov minulého storočia. V posledných rokoch vytvoril celú kolekciu obrazov, s ktorými sa pravidelne stretávame na našich novoročenkách.